درباره خیریه:
مؤسسه خیریه فعالیت خود را از سال 1382 به صورت رسمی و پس از ثبت موسسه با شماره ثبت 1379 در قالب یک سازمان غیر انتفاعی- غیر دولتی با انگیزه والای کمک به همنوع آغاز نمود .
فعالیتهای خیریه شامل کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان ،توزیع سبد ارزاق بین مددجویان تحت پوشش ، ارائه کمکهای درمانی،اجاره،تحصیلی ،سهم سادات، پرداخت قبوض آب و برق وگاز مددجویان می باشد.
در طول این سالها،خیریه با بهرهگیری از کمکهای انسان دوستانه مردم نیکوکار و همراهی مدیران نیک اندیش و تلاش پیگیر نیروهای داوطلب و موظف ،به موفقیتهای چشمگیری در حوزههای امور خیر از جمله ارزاق ،جهیزیه ،درمان ،تحصیل و ... دست یافته است .

تاریخچه تاسیس خیریه:

موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار با حضور چند نفر از افراد خیر در بازار تشکیل گردید این موسسه در شروع فعالیتهای خود چون به نام حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) نامگذاری شده بود و روز یکشنبه روز زیارتی ان حضرت می باشد تصمیم گرفته شد که در شبهای یکشنبه هر هفته جلسات هفتگی را برگزارنمایند و در این جلسات درخواست مددجویان مطرح می شد و خیرین با همراهی و سخاوت، نیاز مددجویان را اجابت می کردند. روال جلسات هفتگی پس از گذشت 20سال همچنان در شب های یکشنبه جاری است .
این موسسه در حال حاضر 1390پرونده مددجویی دارد که با انجام تحقیق مجدد برخی از مددجوها از دایره امدادرسانی حذف و مددجویان جدید و نیازمند دیگری جایگزین ایشان شده است .تعداد پرونده های فعال این موسسه تا سال 1404تعداد700 پرونده می باشد.

فعالیت های خیریه:
1- تحویل جهیزیه به نوعروسانی که طبق چارچوب و اشل خیریه شرایط دریافت کمک را دارند

2- اطعام گرم به مددجویان در مناسبات مختلف مانند شهادت امام رضا علیه السلام

3-توزیع سبد ارزاق به صورت ماهیانه و دو ماه یکبار بین مددجویان تحت پوشش

4-برگزاری جشن در مناسبات مختلف برای مددجویان از جمله ولادت حضرت علی (علیه السلام) و عید غدیر
5-برگزاری جلسات هفتگی توسط خیرین در محل خیریه
6-برگزاری جلسات چهارشنبه امام رضایی (علیه السلام)

7-برگزاری جلسات هیات مدیره
8- فراخوان های اشتغال و درمان و غربالگیری دیابت برای مددجویان
9- دریافت سفارش های تاج گل
10- تهیه لوح اینترنتی برای تسلیت مراسم ترحیم
11-توزیع لوازم التحریر بین دانش اموزان در مهر ماه
پیام مدیرعامل:
اینجانب غلامحسین وطنی پیام خود را در سال1404 خدمت جامعه نیکوکاران می رسانم و اظهار دارم که اگر موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار تا کنون توانسته در راه پیشبرد اهداف خود مصمم و رو به جلو گام بردارد پس از عنایت خداوند متعال و لطف ائمه اطهار ،همراهی و حمایت بزرگ مردان سخاوتمندی بوده که با حمایت های مالی و فکری وفرهنگی ، من و سایر خادمین در این موسسه را یاری نموده اند . اکنون که جامعه در راستای تکنولوژی و فضای اینترنتی گام برمی دارد باور داریم با حمایت بی شائبه نیکوکارانمان در سراسر ایران و همراهی ارزشمند کارکنانی که در مسیر پیشرت حرکت می کنند و حضور داوطلبانی که قلبشان با مهربانی و لطف برای کمک به هم نوعان خود می تپد ، جامعه ای سرشار از امید وبی نیازی بسازیم .
اساسانامه موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار
جهت دریافت و مطالعه اساسانامه خیریه روی لینک زیر کلیک کنید.
چارت سازمانی:

هیات امناء:
بهره گیری از ظرفیت های خرد جمعی و جلب مشارکت های مردمی یکی از اصول حاکم بر نحوه مدیریت موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار می باشد. با همین رویکرد بنیانگذاران از همان ابتدا به جلب همکاری متخصصان و معتمدان عرصه صنعت، اقتصاد و پزشکی پرداخته است تا بتواند همواره با اندیشه های سازنده این افراد به سوی سازمانی متعالی قدم بردارد. اعضا هیات امنا ء همگی داوطلبانه این مسئولیت و سمت را در کنار فعالیت حرفه ای خود تقبل کرده اند. این مشارکت ،نمادی از مسئولیت پذیری اجتماعی فعالان عرصه های نامبرده است. هیات مدیره موسسه در حال حاضر 1404تعداد 84 نفر می باشند.
وظایف هیئت امناء بر مبنای اساسنامه
1- انتخاب اعضای هیئت مدیره (اصلی وعلی البدل) و بازرسان اصلی وعلی البدل
2- استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس (بازرسان) در امور مالی و ترازنامه سالیانه موسسه و تصویب آن
3- تعیین خط مشی آینده موسسه وتصویب آن
4- بررسی وتصویب یا رد پیشنهادهای هیئت مدیره
5- تعیین عضو جانشین هیئت امنا طبق مندرجات اساسنامه
6- تصویب ترازنامه و بودجه
7- تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی ها و دعوت نامه
هیات مدیره:

موسسه خیریه دارای هیئت مدیره ای مرکب از حداقل13نفر عضو اصلی و 2 نفر عضو علی البدل می باشد جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت یافته و تصمیمات متخذه با اکثریت ارای موافق معتبر خواهد بود.
قوانین مربوط به هیات مدیره
1- درصورت استعفا یا فوت یا سلب شرایط هر یک از اعضا هیئت مدیره عضو علی البدل برای مدت باقی مانده هیئت مدیره به جای عضو اصلی انجام وظیفه خوهد نمود.
2- هیئت مدیره علاوه بر جلساتی که به طور مرتب و حداقل هر ماه یک بار تشکیل خواهدداد بنا به ضرورت با دعوت کتبی یا تلفنی رئیس یا نائب رئیس تشکیل جلسه فوق العاده خواهد داد
3- هیئت مدیره نماینده قانونی موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار بوده و وظایف و اختیارات آن در چهارچوب اساسنامه به شرح زیرمی باشد:
حفظ و حراست اموال منقول وغیر منقول ،رسیدگی به حساب ها،پرداخت دیون ووصول مطالبات،اجرای مصوبات هیئت امنا، افتتاح حساب در بانک ها طی انجام تشریفات قانونی،تعقیب جریانات قضایی و مالیاتی و ثبتی در کلیه مراحل قانونی در محاکم و اخذ حکم و تعیین وکیل و عزل آن،قطع و فصل دعاوی ،ازطریق سازش(مصالحه)و در صورت اقتضاء تفویض و واگذاری تمام یا قسمتی از اختیارات خود به هرشخص دیگر اعم از حقوقی یا حقیقی یا حق توکیل به غیر .
4- هیئت مدیره برای مدت دو سال انتخاب خواهد شد انتخاب مجدد هیئت مدیره برای دوره های بعدی بلامانع بوده است.
5- جز درباره موضوعاتی که به موجب مفاد این اساسنامه اخذ تصمیم و اقدام درباره آنها در صلاحیت هیئت امنا است هیئت مدیره کلیه اختیارات لازم برای اداره امور را مشروط بر رعایت اهداف موسسه خیریه دارا می باشد.
6- کلیه اسناد واوراق بهادار و تعهدآور با امضای دو نفر از اشخاص زیر متفقا با مهر موسسه خیریه معتبر خواهد بود.
خزانه دار و مدیرعامل یا رئیس هیئت مدیره یا نایب رئیس هیئت مدیره و خزانه دار
بازرسین:
هیئت امنا یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل برای مدت یک سال انتخاب خواهد نمود.
وظایف بازرس به شرح زیر می باشد
1-بررسی کلیه اسناد و اوراق مالی وتهیه گزارش برای هئیت امنا
2-مطالعه گزارش سالانه هیئت مدیره اعم از مالی و غیر مالی و تهیه گزارش عملکرد برای اطلاع هیئت امنا
3-گزارش هرگونه تخلف هیئت مدیره از مفاد اساسنامه به هیئت امنا
4-اظهار نظر کتبی درباره صحت صورت دارایی،عملکرد ومطالب و اطلاعاتی که مدیران در اختیار هئیت امنا گذاشته اند.
همایش ها:

موسسه خیریه حضرت علی ابن ابیطالب (علیه السلام) بازار علاوه بر تحقق مأموریتش در حمایت همهجانبه از مددجویان تحت حمایت و در راستای ترویج اندیشه کمک به همنوع به عنوان یکی از جلوههای بیانیه چشمانداز این خیریه، خود را نسبت به جامعه و ظرفیتهای مشارکت مدنی که ارائه خدمات مالی و رفاهی را به فرزندانش ممکن میکند، مسئول میداند. بر همین اساس با طراحی و برگزاری رویدادهای تخصصی تلاش میکند تا در ارتقای عملکرد خود و همافزایی تجارب نوین این حوزه و توانمندسازی دیگر سازمانهای مشابه خود گام بردارد و در مناسبات مختلف به دعوت احاد مردم توانمند جهت کمک به هم نوع خود گام بر می دارد.
